- Podpisaliśmy aneks do umowy na „Budowę Obwodnicy Polic stanowiącej dojazd do Węzła Police Zachodniego Obejścia Szczecina – mówił burmistrz. - Aneksem tym m.in. dokonana została korekta przebiegu odcinka obwodnicy Polic przez jej bezpośrednie połączenie z III Etapem Trasy Północnej w rejonie ulicy Szosa Polska w Szczecinie, przy jednoczesnej rezygnacji z projektowania odcinka obwodnicy w kierunku osiedla Mścięcino, który to odcinek stanowił pierwotny zakres przedmiotu umowy.
Na etapie planowania inwestycji gmina Police nie wiedziała, że Szczecin pozyska dofinansowanie na realizację III Etapu Trasy Północnej wraz z przebudową odcinka ul. Szosa Polska do granic administracyjnych z gminą Police. Powyższe okoliczności pozwalają na obecnym etapie realizacji umowy, na uzgodnienie i zaprojektowanie optymalnego przebiegu Obwodnicy Polic i jej bezpośrednie włączenie w „Węzeł Police” ZOS oraz Trasę Północną. Na tym etapie jest możliwe opracowanie korekty lokalizacji i parametrów skrzyżowania (rondo ) w Przęsocinie oraz uwzględnienie w zakresie projektowania włączenia i rozbudowy skrzyżowania typu rondo w kierunku Szosa Polska w Szczecinie (III etap Trasy Północnej) z jednoczesną rezygnacją z projektowania odcinka w kierunku osiedla Mścięcino. Zmiana pozwoli na optymalne zaprojektowanie przebiegu Obwodnicy Polic oraz dostosowanie połączenia drogowego wraz z zaprojektowaniem połączenia usytuowanego pomiędzy miejscowością Przęsocin, a osiedlem Skolwin.
Z uwagi na czynnik społeczny rozumiany jako zwiększenie użyteczności zadania inwestycyjnego oraz lepszą ochronę środowiska (zmniejszenie wycinki lasu) uzasadniona stała się także zmiana zakresu przedmiotu umowy polegająca na tym, że zamiast zaprojektowania wschodniej jezdni obwodnicy (tj. lewej, zgodnie z kilometracją przyjmując jako początek skrzyżowanie z ul. Tanowską w Policach), wykonawca zaprojektuje prawą (zachodnią) jezdnię obwodnicy. Będzie również korekta poprzez odsunięcie skrzyżowania (rondo) od ul. Radosnej w Przęsocinie.
Zgodnie z aneksem wykonawca w terminie 15 miesięcy (licząc od 1 października) powinien otrzymać ostateczną decyzję środowiskową. A w terminie 25 miesięcy ma wykonać kompletny projekt i uzyskać zgodę na realizację inwestycji drogowej dla odcinka od Przęsocina do połączenia z III etapem Trasy Północnej w rejonie ul. Szosa Polska w Szczecinie. W wyniku wprowadzonych zmian koszt realizacji całej obwodnicy wzrósł z prawie 116,5 mln zł do ponad 121,1 mln zł.
Obwodnica Polic połączy się z Trasą Północną
Czyli 5 milionów złotych kosztuje nas bezmyślność urzędników.Szykowac się na podwyżki?
SKL
11:12, 2025-11-02
Cmentarz po zmroku skłania do zadumy i refleksji [foto]
Do zadumy nad samobójstwem. Pamięć wszystkim poległym, zgniecionym przez prozę życia. Wielu ich. Wasze cierpienie jest moim cierpierpieniem, a wasza śmierć jest moją. 🙁😥
Ech
22:15, 2025-11-01
Cmentarz po zmroku skłania do zadumy i refleksji [foto]
🙁😥
....
21:13, 2025-11-01
Wszystkich Świętych na polickim cmentarzu [foto]
ech😥🙁
...
21:11, 2025-11-01
0 0
Czyli 5 milionów złotych kosztuje nas bezmyślność urzędników.Szykowac się na podwyżki?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu police24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz