Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego z każdym sezonem jest coraz wygodniejsza, spójna i dłuższa. Zrealizowane dotychczas odcinki to już 567 kilometrów, czyli dystans ze Szczecina do Katowic albo Mrągowa. Tylko nie palcem po samochodowej mapie, a przez zachwycające pojezierza, wybrzeżem Bałtyku, wzdłuż Odry, po śladach urokliwych kolejowych szlaków.
Poprzedni rok obfitował w liczne rowerowe inwestycje m.in. na Trasie Pojezierzy Zachodnich, gdzie oddano do użytku kilka kolejnych odcinków, np. z Trzcińska-Zdroju do miejscowości Góralice, a przez wakacjami uroczyście otwarto ścieżkę na zmodernizowanym moście Siekierkach. Asfaltowe drogi dla cyklistów często budowane są „po śladach” nieczynnych szlaków kolejowych - po nasypach przejedziemy między innymi od Myśliborza przez Barlinek i Pełczyce do Choszczna. Zakończone w tym roku zadania na TPZ to m.in. odcinki Myślibórz – Głazów, rzeka Ina – Kozy i Drawsko Pomorskie – Zarańsko. Na finiszu są inwestycje Mostkowo – Dzikowo oraz Choszczno – Pakość – rzeka Ina.
Ważne projekty realizowano również na bardzo popularnej trasie Velo Baltica. Kilometry budowanych i oznakowanych odcinków oddano do użytku w gminach: Międzyzdroje, Dziwnów, Rewal, Trzebiatów.
Nadbałtycka velostrada na Pomorzu Zachodnim ma ponad 230 kilometrów, a łączy się z nią prawie 300-kilometrowa pętla wokół Zalewu Szczecińskiego. Ten transgraniczny szlak zaprojektowano z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury rowerowej w Meklemburgii – Pomorzu Przednim, fragmentów Velo Baltica i Blue Velo (Międzyzdroje – Szczecin) oraz kilku atrakcyjnych łączników. W tym roku oddano do użytku odcinek Wapnica – Wolin (12,8 km), poprowadzony wzdłuż linii brzegowej Zalewu i przez Woliński Park Narodowy.
Warto przypomnieć również, że w czerwcu br. wznowiono prace przy budowie ścieżki biegnącej po wałach przeciwpowodziowych przy jeziorze Dąbie. Budowana jest również droga rowerowa przy DW 111 do Stepnicy.
Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego, z uwzględnieniem transgranicznej pętli wokół Zalewu Szczecińskiego docelowo będzie liczyć 1300 km. Oto stan realizacji poszczególnych szlaków:
Velo Baltica – gotowe jest 168 z 223 km (75 procent)
Trasa Pojezierzy Zachodnich – 155 z 423 km (36 procent)
Blue Velo – 93 z 230 km
Stary Kolejowy Szlak – 63 z 259 km
Wokół Zalewu Szczecińskiego – 89 ze 163 km
Jeśli chodzi o odcinki inwestycyjne, budowę nowych dróg rowerowych najczęściej o nawierzchni bitumicznej, statystyki przedstawiają się następująco:
Velo Baltica – wykonano 46,5 km
Trasa Pojezierzy Zachodnich – 112 km
Blue Velo – 48,5 km
Stary Kolejowy Szlak – 5,5 km
Wokół Zalewu Szczecińskiego – 35 km
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz