Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego z każdym sezonem jest coraz wygodniejsza, spójna i dłuższa. Zrealizowane dotychczas odcinki to już 567 kilometrów, czyli dystans ze Szczecina do Katowic albo Mrągowa. Tylko nie palcem po samochodowej mapie, a przez zachwycające pojezierza, wybrzeżem Bałtyku, wzdłuż Odry, po śladach urokliwych kolejowych szlaków.
Poprzedni rok obfitował w liczne rowerowe inwestycje m.in. na Trasie Pojezierzy Zachodnich, gdzie oddano do użytku kilka kolejnych odcinków, np. z Trzcińska-Zdroju do miejscowości Góralice, a przez wakacjami uroczyście otwarto ścieżkę na zmodernizowanym moście Siekierkach. Asfaltowe drogi dla cyklistów często budowane są „po śladach” nieczynnych szlaków kolejowych - po nasypach przejedziemy między innymi od Myśliborza przez Barlinek i Pełczyce do Choszczna. Zakończone w tym roku zadania na TPZ to m.in. odcinki Myślibórz – Głazów, rzeka Ina – Kozy i Drawsko Pomorskie – Zarańsko. Na finiszu są inwestycje Mostkowo – Dzikowo oraz Choszczno – Pakość – rzeka Ina.
Ważne projekty realizowano również na bardzo popularnej trasie Velo Baltica. Kilometry budowanych i oznakowanych odcinków oddano do użytku w gminach: Międzyzdroje, Dziwnów, Rewal, Trzebiatów.
Nadbałtycka velostrada na Pomorzu Zachodnim ma ponad 230 kilometrów, a łączy się z nią prawie 300-kilometrowa pętla wokół Zalewu Szczecińskiego. Ten transgraniczny szlak zaprojektowano z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury rowerowej w Meklemburgii – Pomorzu Przednim, fragmentów Velo Baltica i Blue Velo (Międzyzdroje – Szczecin) oraz kilku atrakcyjnych łączników. W tym roku oddano do użytku odcinek Wapnica – Wolin (12,8 km), poprowadzony wzdłuż linii brzegowej Zalewu i przez Woliński Park Narodowy.
Warto przypomnieć również, że w czerwcu br. wznowiono prace przy budowie ścieżki biegnącej po wałach przeciwpowodziowych przy jeziorze Dąbie. Budowana jest również droga rowerowa przy DW 111 do Stepnicy.
Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego, z uwzględnieniem transgranicznej pętli wokół Zalewu Szczecińskiego docelowo będzie liczyć 1300 km. Oto stan realizacji poszczególnych szlaków:
Velo Baltica – gotowe jest 168 z 223 km (75 procent)
Trasa Pojezierzy Zachodnich – 155 z 423 km (36 procent)
Blue Velo – 93 z 230 km
Stary Kolejowy Szlak – 63 z 259 km
Wokół Zalewu Szczecińskiego – 89 ze 163 km
Jeśli chodzi o odcinki inwestycyjne, budowę nowych dróg rowerowych najczęściej o nawierzchni bitumicznej, statystyki przedstawiają się następująco:
Velo Baltica – wykonano 46,5 km
Trasa Pojezierzy Zachodnich – 112 km
Blue Velo – 48,5 km
Stary Kolejowy Szlak – 5,5 km
Wokół Zalewu Szczecińskiego – 35 km
Pożar w bloku przy ul. Armii Krajowej w Policach
Jak widać się da mieć
Izi
20:42, 2025-09-15
Pożar w bloku przy ul. Armii Krajowej w Policach
To w mieszkaniu czy w śmietniku?? Jak można mieć w kuchni 2 metry kwadratowe śmieci?? 🤣😐
Yt
18:34, 2025-09-15
Pięcioletnie urlopy i nawet 170 tys. zł odprawy
Dobre dobre. Wezma 170k na konto a jutro zatrudni sie w innej kopalni
Gornik
14:57, 2025-09-15
Pięcioletnie urlopy i nawet 170 tys. zł odprawy
Będziemy dokładać do krzykaczy spod ziemi? Bo przyjadą do warszawki? Moja branża nic nie dostaje,sami musimy sobie wypracować dochód. Jest wolny rynek. Jak kopalnia jest niedochodową,bo za duże wypłaty,za dużo związków zawodowych,masa prezesów to zamknąć ją. Krzykacze podobni do chłopów z unijnymi dotacjami i traktorami za miliony. Ciągle im mało. Powinno być zero dotacji dla chłopów i górników. Przecież,jak nie podoba się,to zawsze można zmienić zawód. Jedni i drudzy bardzo lubia robić zadymy. Górnicy znowu liczą,że kolejny szantaż da im jakiej korzyści. Może już dość.
Jak długo jeszcze...
16:18, 2025-09-13
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz