Zamknij

Pozycjonowanie lokalne, czyli sposób na dotarcie do nowych odbiorców

17.07, 16.01.2023 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 17.09, 16.01.2023
Skomentuj

Świadczysz usługi lub sprzedajesz produkty na rynku lokalnym? Nie musisz ograniczać się do rozsyłania ulotek. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby do nowych klientów dotrzeć za pośrednictwem Internetu? Wykorzystaj potencjał, jaki daje pozycjonowanie lokalne. Dowiedz się, na czym to polega i dlaczego warto się na nie zdecydować.

 

Jeśli dysponujesz aktualną stroną internetową, ze swoją ofertą możesz docierać do klientów za pośrednictwem sieci. Grunt to znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Większość internautów ogranicza się do przeglądania zaledwie 1-2 podstrony w wyszukiwarce Google. Jeśli nie znajdzie się tam Twoja strona www, szanse na zainteresowanie ofertą będą niewielkie. Ważne jest jednak to, aby pozycjonować się na odpowiednie słowa kluczowe – takie, które pozwalają wypromować Twój biznes lokalnie.

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?

Pozycjonowanie lokalne to działania pozwalające na zwiększenie widoczności strony internetowej na słowa kluczowe powiązane z daną lokalizacją. W przeciwieństwie do pozycjonowania na frazy ogólne umożliwia dotarcie do grupy docelowej związanej z konkretnym regionem. Dzięki temu szanse na zainteresowanie ofertą znacznie wzrastają.

Warto podkreślić, że pozycjonowanie lokalne działa na podobnej zasadzie jak pozycjonowanie ogólne. Prowadzone są identyczne działania, zaś różnica polega wyłącznie na wyborze słów kluczowych.

Jeśli firma obsługuje klientów tylko z konkretnego regionu, nie powinna wybierać ogólnych fraz. Musi skupić się na słowach kluczowych związanych z daną lokalizacją.

Przykład. Załóżmy, że firma działa w branży budowlanej – zajmuje się produkcją i montażem ogrodzeń. Jako że obsługuje klientów wyłącznie w Toruniu i okolicach, pozycjonowanie lokalne może obejmować m.in. takie słowa kluczowe jak: ogrodzenia Toruń, ogrodzenia betonowe Toruń, ogrodzenia palisadowe Toruń, montaż ogrodzenia Toruń.

Natomiast jeżeli dana firma wybrałaby frazy ogólne, wówczas otrzymywałaby wiele zapytań od klientów niebędących grupą docelową.

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto?

Zastanawiasz się, czy warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne? Tak, ponieważ jest to droga pozwalająca dotrzeć do klientów z Twojego regionu.

Czy wiesz, że dobrze zaplanowana strategia SEO na poziomie lokalnym może przynieść dużo większe korzyści niż pozycjonowanie ogólne.

Szybkie rezultaty

Frazy lokalne są znacznie mniej konkurencyjne niż ogólne słowa kluczowe. Dla Ciebie oznacza to możliwość osiągnięcia zadowalających rezultatów w znacznie krótszym czasie. Trafiasz bowiem wyłącznie do tych klientów z regionu, którzy poszukują produktów / usług z zakresu Twojej działalności.

Niższy koszt

Mniejsza konkurencyjność fraz przekłada się również na niższe koszty kampanii SEO. Oznacza to, że mniejszym nakładem finansowym możesz osiągnąć wysoką konwersję.

Pamiętaj! Jeśli prowadzisz firmę stacjonarnie, a zakres Twojej oferty ograniczasz do konkretnego regionu, postaw na pozycjonowanie lokalne. Działania przeprowadzone przez specjalistów pozwolą na osiągnięcie założonego celu – dotarcie do nowych klientów dużo niższym kosztem niż w przypadku pozycjonowania ogólnego.

(artykuł sponsorowany)
 
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%