Największa drogowa inwestycja w północnej części Szczecina ma kosztować 189,7 mln zł. Z siedmiu złożonych w przetargu ofert miasto wybrało jako wykonawcę spółkę Strabag. Inwestycja będzie podzielona na dwa etapy realizacyjne: budowę Trasy Północnej od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska (ok. 3 km) oraz połączenia drogowego do planowanej obwodnicy Polic (ok. 500 m, rozbudowa ul. Szczecińskiej).
O wyborze wykonawcy trzeciego etapu Trasy Północnej w Szczecinie poinformował w piątek urząd miejski. Budowa ok. 3-kilometrowego dwujezdniowego odcinka między ul. Łączną i Szosą Polską ma trwać dwa i pół roku. Zadanie otrzymało dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład.
"Trasa Północna będzie rozbudowywana w takim standardzie jak istniejące odcinki, a więc dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z pasem rozdzielającym na ewentualne torowisko" - poinformował PAP Piotr rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji Piotr Zieliński. "Na końcu, przy Szosie Polskiej, znajdował się będzie system rozjazdów" - dodał.
Na realizację pierwszego etapu przewidziano 30 miesięcy, czyli nowy odcinek Trasy Północnej powinien być gotowy pod koniec 2027 r. Na budowę łącznika do obwodnicy Polic wykonawca również będzie miał dwa i pół roku (w formule zaprojektuj i wybuduj), ale jeszcze nie wiadomo, kiedy zostanie podpisana umowa. Inwestycje na terenie miasta Szczecin i pow. polickiego muszą zostać skoordynowane.
Budowy, które będzie realizował Strabag, to część projektu pn. "Poprawa warunków obsługi obszarów przemysłowych Gminy Miasto Szczecin poprzez wypełnienie luk w infrastrukturze drogowej dzielnicy Północ", na który Szczecin otrzymał 250 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Drugą jego częścią jest budowa nowej drogi do terenów inwestycyjnych w rejonie ul. Stołczyńskiej i Skwarnej oraz dojazdu do strefy przemysłowej. Gmina Szczecin chce przeznaczyć na te inwestycje niespełna 57 mln zł. (PAP)
tma/ malk/
5 1
Ta firma jeszcze nic szybko i dobrze nie zrobiła na terenie Polic. Więc trzeba się uzbroić w cierpliwość, pracę zaczęte i potem przestój. Szkoda, są również inne firmy, a jakoś prawie zawsze przetargi wygrywa ta jedna. 😠
0 0
Tak nas będą mamić do wyborów. Bedą pisać co to oni nie zrobią hahaha. Duzo wody upłynie zanim coś sie zacznie. Przeciez obecne artykuliki to nic innego jak kielbasa wyborcza PO KO