Zamknij

Konsultacje społeczne w sprawie Obwodnicy Polic

13.35, 21.01.2023 mah Aktualizacja: 23.58, 26.01.2023
Skomentuj
REKLAMA

Do 28 lutego 2023 potrwają konsultacje społeczne w sprawie wyboru preferowanego korytarza drogi na terenie Gminy Police, który będzie realizowany jako pierwszy, w ramach budowy dróg poprawiających dostęp do projektowanego „Węzła Police” w ciągu drogi krajowej S6 Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina.

 

Podejmowane przez Gminę Police działania mają na celu wypracowanie optymalnego przebiegu dróg dojazdowych – w ramach tzw. Obwodnicy Polic, których zadaniem będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego, docelowego na kierunki inne niż miasto i ruch ciężarowy z miasta Police. Poprawa funkcjonowania połączeń drogowych ma służyć również wspieraniu rozwoju gospodarczego oraz zapewnieniu bezpiecznego i płynnego dojazdu do ZOS.

Na adres: [email protected] można zgłaszać swoje uwagi, komentarze, pomysły i propozycje rozwiązań komunikacyjnych na terenie Gminy Police w zakresie realizacji dróg dojazdowych do Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina.

Gmina Police pozyskała dofinansowanie w wysokości 245 mln zł ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych na realizację przedsięwzięcia pod nazwą Budowa Obwodnicy Polic stanowiącej dojazd do „Węzła Police”.

[ZT]8042[/ZT]

Zachodnie Drogowe Obejście Miasta Szczecina w swoim założeniu stanowi przedłużenie drogi ekspresowej S6 od węzła Goleniów w kierunku zachodnim do węzła Kołbaskowa przy autostradzie A6. Droga zaprojektowana zostanie jako połączenie o statusie S, o dwóch jezdniach i bezkolizyjnych połączeniach z przecinanymi drogami w węzłach na terenie gmin: Police, Kołbaskowo, Dobra i Szczecin. W ciągu planowanej na ok 49,5 km drogi założono zbudowanie 10 węzłów drogowych.

Jednym z ważniejszych węzłów na trasie Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina jest Węzeł Police. Jest on planowany w bezpośrednim otoczeniu Portu Police oraz Grupy Azoty. Powstanie węzła znacząco ułatwi komunikacje przedsiębiorstw zlokalizowanych na terenie gminy. Obecnie ruch tranzytowy do i z Polic skupia się w śródmieściu Miasta Szczecina i biegnie przez centrum Starego Miasta do terenów przemysłowych.

Pracownia Projektowa DiM na zlecenie Urzędu Miejskiego w Policach przygotowuje wielowariantową koncepcję przebiegu dróg dojazdowych do Zachodniego Drogowego Obejścia. Koncepcja wskazuje 2 scenariusze rozbudowy sieci drogowej z ominięciem terenów silnie zurbanizowanych, każdy obejmujący różne warianty przebiegu. Koncepcja określa możliwe rozwiązania, które pozwolą na odciążenie istniejącej sieci drogowej na kierunkach Szczecin – Police – „Węzeł Police”, wyprowadzenie ruchu tranzytowego i prognozowanego ruchu turystycznego z miasta Police, co zapewnieni rozluźnienie ruchu w centrum miasta i umożliwi mieszkańcom Polic poprawę komfortu dojazdu do projektowanego Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina.

O terminach poszczególnych odsłon konsultacji, podobnie jak o ich wynikach Urząd Miejski będzie informować na stronie www.police.pl

 

Prezentowana mapa obrazująca wielowariantową koncepcję dróg dojazdowych do ZOS ma charakter poglądowy. Ostateczny przebieg drogi w terenie uzależniony będzie od opinii i pozwoleń odpowiednich organów i instytucji w zakresie wykonalności technicznej i środowiskowej oraz zapewnienia funkcjonalności połączenia drogi z Obejściem Zachodnim. Bez względu na to, który z etapów wybrany zostanie do realizacji jako pierwszy nie oznacza, że od razu realizowany będzie kolejny. Będzie to uzależnione od możliwości finansowych Gminy Police.

Zarządzenie Burmistrza Polic, załącznik do zarządzenia do pobrania ze strony www

 

Mapa przebiegu dróg dojazdowych do Zachodniego Drogowego Obejścia (plik PDF pobierz)

(mah)
 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA

komentarz (26)

SŁAWEKSŁAWEK

5 8

Tylko D 14:53, 21.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zszs

5 8

Wariant D jest mało prawdopodobny, najlepszym rozwiązaniem na tę chwilę jest wariant C 17:30, 21.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KumatyKumaty

4 10

Wersja B wygląda najkorzystniej. 08:49, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Sport i lasSport i las

7 9

Odcięcie policzan od lasu ? Chyba tylko A i C ! Żółte to tylko zabranie lasu na spacery, bieganie i jazdy rowerem itd. 11:24, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JDJD

8 5

Wszystko do dupy, zniszczony cały las... 12:06, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MateuszMateusz

12 7

Widzę, że w gminie mają łebskich pracowników. Mapa została tak opisana, jakby tylko żółty wariant był do wyboru. Niebieski to niby jakiś kolejny etap inwestycji i w dodatku obejście Przęsocina, a nie Polic. Brawo, brawo, sprytnie, ale i tak jestem za niebieskim. 12:28, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Źli Źli

9 8

Po co ta niebieska linia -obejście Przęsocina, po co ta droga … Najlepiej wyciąć las , zniszczyć piękna przyrodę, zabetonować pola i wjechać ludziom na działki najlepiej .Najpierw się wydaje pozwolenia ludziom ,którzy , chcą uciec od zgiełku a później się buduje drogę coby im przywalić aby nie mieli za dobrze….
… Niech ktos to madry zatrzyma po przeliczeniu kasy …. 12:58, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

5 12

A nie lepiej poprowadzić trasę od B' pomiędzy Przęsocinem a Skolwinem terenami niezabudowanymi i dowiązać się poszerzając końcowy odcinek Szosy Polskiej do planowanego ronda kończącego obwodnicę Północną Szczecina? Trasa krótsza i nie odcina Przęsocina i okolic od Puszczy Wkrzańskiej. Nie niszczy siedlisk zwierząt, legowisk ptaków, nie odcina ludności od miejsc spacerowych. Taka trasa aktywuje tereny Skolwina. 17:20, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GrzegorzGrzegorz

14 4

A nie lepiej poprowadzić trasę od B (prim) pomiędzy Przęsocinem a Skolwinem terenami niezabudowanymi i dowiązać się poszerzając końcowy odcinek Szosy Polskiej do planowanego ronda kończącego obwodnicę Północną Szczecina? Trasa krótsza i nie odcina Przęsocina i okolic od Puszczy Wkrzańskiej. Nie niszczy siedlisk zwierząt, legowisk ptaków, nie odcina ludności od miejsc spacerowych. Taka trasa aktywuje tereny Skolwina. 17:21, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Źli Źli

5 7

Panie Grzegorzu, prosimy to przedstawić w Gminie Police. Bardzo dobre rozwiązanie. 19:07, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

Maciej MilerMaciej Miler

10 10

Biuro projektowe „mieszkańcy Gminy Police” dokonało zmian „kolorystycznych” w socjotechnicznym planie inwestycji zaprezentowanej przez Gminę Police:

https://zapodaj.net/632eb4f6db0db.jpg.html

„ETAP NIEBIESKI” – uzyskuje nową nazwę obwodnica Polic, Siedlic oraz Przęsocina
Zalety:
- korzystniejsze rozwiązanie dla Grupy Azoty
- korzystniejsze rozwiązanie dla mieszkańców Polic
- korzystniejsze rozwiązanie dla mieszkańców Przęsocina
- korzystniejsze rozwiązanie dla mieszkańców Siedlic
- uzyskanie alternatywnej drogi umożliwiające dojazd do centrum Szczecina w klika minut
- zachowanie dostępu do lasu
- wyeliminowanie ruchu pojazdów powyżej 3,5 tony ze „starego miasta” w Policach
- zmniejszenie ruchu na istniejącej drodze Police – Mścięcino – Przęsocin – Szczecin
W tym momencie można zamknąć oczy i pomyśleć o wczorajszym wypadku… albo… o rondzie, które ma powstać według „ŻÓŁTEGO ETAPU” przy wąskim gardle czyli wiadukcie w Mścięcinie

Zaproponowana mailowa forma konsultacji prze Gminę Police jest ŻENUJĄCA 19:36, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LeonLeon

9 8

A dlaczego rządzący nie chcą spotkać się z mieszkańcami? Niebieski wariant ustabilizowałby ruch w Przęsocinie, żółty wariant zabiera zielone tereny do rekreacji. Już widzę Dziki Weekend - bieg przez przeszkody ustawione na obwodnicy. Puszczenie samochodów ciężarowych z chemią w pobliżu strefy chronionej ujęcia wodnego. A co na to działkowicze z RODOS? Dlaczego gmina chce zadbać o udrożnienie dzielnic Szczecina a nie Przęsocina ? 20:08, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AsiaAsia

11 6

Jak można w ogóle w „gminie zielonej” brać pod uwagę wariant żółty, odcinający mieszkańców Polic od Puszczy Wkrzańskiej. Jaka to obwodnica miasta, która idzie praktycznie przez miasto. Ciekawi mnie również analiza środowiskowa, przecież tam jest ujęcie wody. Osoby budujące się na Leśnej Polanie mają zakaz budowania przydomowych oczyszczalni, ze względu na ochronę wód gruntowych, a tymczasem obwodnica ma iść praktycznie zaraz przy ujęciu. Wystarczy wyciek ropopochodnych i trafia to do wód gruntowych. Formę konsultacji pominę…..tu już dużo zostało powiedziane. 21:05, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Biegam bo lubięBiegam bo lubię

13 6

Żółty wariant obwodnicy odcina mieszkańców Polic od jedynych terenów zielonych które jeszcze zostały w obrębie Polic. A czy jeszcze pare lat temu Gmina nie miała miana Zielona Gmina ? otoczona Puszcza była i powinna pozostać miejscem całkowicie dostępnym dla Mieszkańców .Pamietajmy o licznych imprezach biegowych które się tu odbywają oraz o rodzinach które zawsze tu wybierają się na spacery z pociechami. Zastanawiam się czy mieszkańcy Gminy zdają sobie sprawę jaki będzie przebieg obwodnicy ?wezmy to pod uwagę zanim zabiorą nam ostatnie trasy biegowo-rowerowe ogólnodostępne dla wszystkich .... 21:22, 22.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaciejMaciej

3 6

Najciekawsze jest to, że na stronie police.pl nadal nie ma informacji o konsultacjach, czyżby zależało na jak najmniejszej frekwencji ? 10:36, 23.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JacekJacek

7 7

Też jestem za wariantem niebieskim. Tak jak inni piszą, musimy zadbać o las i wodę. Po drugie cały północny Szczecin będzie chciał jechać tunelem aby skrócić sobie drogę nad morze. Przecież ul. Przęsocińska lub ul. Stołczyńska będzie non stop zakorkowana. Jak się nie mylę nie ma możliwości aby zrobić dwa pasy w obie strony.

Najważniejsza sprawa do wszystkich piszących na forum. Mam nadzieję że swoje zdanie wyślecie również na adres [email protected], ponieważ inaczej Wasz głos nie będzie słyszalny. Pozdrawiam 10:50, 23.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PagusiaPagusia

7 5

Jak sama nazwa wskazuje OBWODNICA powinna spełniać funkcję odciążenia z tranzytowego ruchu międzymiastowego, natomiast planowana doga „Wariant Żółty” prowadzi przez miasto…. jakoś nie widać rozluźnienia….Poza tym budowanie drogi przez tereny Puszczy Wkrzańskiej, co niestety powoduje wycinanie lasu, które odbywa się na masową skalę!!!! i niszczenie natury w obecnych czasach walki z ociepleniem klimatu nie za bardzo jest proekologiczne, a Police podobno mają miano „Gminy Zielonej”? Kolejnym argumentem przeciw jest fakt, iż planowana droga całkowicie odetnie mieszkańców Polic od terenów rekreacyjnych, które są liczne odwiedzane o każdej porze roku, organizowane są różnego rodzaju biegi, zawody rowerowe itp. I tak jak już wspomniano jest w pobliżu ujęcie wody. To mój głos przeciwko wariantowi Żółtemu, trzeba znaleźć inne rozwiązanie. 12:43, 23.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dino Dino

4 5

WAŻNE DLA KAZDEGO MIESZKANCA! ! !
Wtorek 24.01.23 o godz. 18 przy ulicy Bursztynowej ( ogródki działkowe ) - spotkanie z osobami którym nie jest obojętny los Polic. Spotkanie mieszkańców gminy Police z przedstawicielami mediów regionalnych. MUSISZ TAM BYĆ ! ! ! 08:10, 24.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

źliźli

4 7

Dla wszystkich za niebieską trasą być może niezorientowanych w terenie. Niebieska trasa, jej przebieg poza tym, że niszczy przyrodę liczne siedziska zwierząt, ptactwa,zniszczy grunty orne rolnikom miejscowym ,pastwiska gdzie jeszcze można ujrzeć krowę a co najlepsze na końcu wjadą ludziom w ogród na tarasy. Gmina wydała pozwolenia, ludzie kupili działki za cieżkie pieniądze nic nie uprzedzając a tu nagle niespodzianka taka malutka..... czy zwolennicy chcielibyście tak? Można wybrać taki przebieg po najniższym wymiarze kary ale po co......cywilizacja, zniszczenie, kasę trzeba wydać, wygoda, zanieczyszczenia- choroby ....przykre !!!!Nic dobrego z tego świata niedługo nie zostanie ...:-( 09:08, 24.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Admin123Admin123

7 0

Żółta trasa też przebiega przez Puszczę i również niszczy siedliska zwierząt, w dodatku przez tereny ochrony pośredniej ujęcia wody. Niestety, ale żaden wariant nie jest dobry. W momencie otwarcia kiedyś Zachodniego Obejścia Szczecina stanie się bezużyteczna, bo i tak transport ciężki będzie jeździł ZOS. 14:04, 24.01.2023


JacekJacek

9 6

Ja nie upieram się przy niebieskiej. To w tym przypadku nie ma dobrego rozwiązania. Żółta i niebieska niszczy Puszcze Wkrzańską. To może inaczej. Czy ta obwodnica jest potrzebna?

Pozdrawiam 09:25, 24.01.2023

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

źli źli

6 3

Panie Jacku szczerze- nie jest. 10:16, 24.01.2023


REKLAMA

MGMG

10 5

Chrońmy las! Stanowcze nie na wycinkę lasu! 10:45, 24.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Lukpol Lukpol

8 7

Tylko i wyłącznie niebieski wariant jest korzystny, tak to obejście jest potrzebne bo inaczej cały ruch będzie przechodził przez police i będzie tu to samo co na głębokim w godzinach szczytu a wariant niebieski rozładuje ruch na pozostałych 2 trasach 03:29, 25.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

10761076

4 2

Nie dla wariantu żółtego 1 jak i drugiego to to nie jest żadna obwodnica która prowadzi przez osiedla mieszkam na ulicy Palmowej cenie ciszę spokój bliskość lasu te warianty wymślił ktoś życzliwy który jako włodarz naszego miasta wybudował się z dała Polic 12:21, 25.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jan S.Jan S.

0 0

Błędnie nazwano tą drogę obwodnica. Ma to być dodatkowa szosa do Szczecina. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest droga "niebieska".
13:10, 27.01.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
0%