W briefingu wzięli udział Starosta Policki Andrzej Bednarek, Wicestarosta Policki Joanna Napiwodzka i Członek Zarządu Powiatu w Policach Beata Chmielewska.
Powiat Policki 10 maja 2021 roku podpisał z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowę na dofinansowanie zadania pn. "Usunięcie niewłaściwie składowanych odpadów przy ul. Kamiennej w Policach".
Pierwotna kwota dofinansowania w formie bezzwrotnej pożyczki z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wynosiła 15,3 miliona złotych. Pozostała kwota pochodziła z budżetu Powiatu Polickiego w kwocie około 1,9 miliona złotych i Gminy Police w kwocie około 800 tysięcy złotych. Łącznie dawało to kwotę 18 milionów złotych.
Niestety propozycje firm w trzech postępowaniach przetargowych przewyższały kwotę zabezpieczoną na ten cel.
- Te przetargi były w różnych formach. Były propozycje posadowienia instalacji i odzysku na miejscu, bądź też segregacji i transportu niewłaściwie składowanych odpadów. Te przetargi nie dawały pozytywnego efektu - mówił Starosta Policki Andrzej Bednarek.
Otwarcie ofert z czwartego postępowania, które nastąpiło w czwartek 5 maja wskazało dwie firmy: z Poznania i Szczecina, które są zainteresowane usunięciem niewłaściwie składowanych odpadów. Ostateczna informacja o wyłonieniu wykonawcy będzie znana pod koniec maja br.
- Dokładnie przedwczoraj, w środę 4 maja, podpisaliśmy aneks do umowy z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dodatkowe 10 milionów złotych. Narodowy Fundusz obserwując sytuację i dostając od nas bieżące sprawozdania wiedział o tym, że sytuacja gospodarcza uległa zmianie i nie było nas stać, by rozstrzygnąć przetarg dokładając kolejne 8 milionów złotych - dodał Starosta Policki.
Aktualnie łączna kwota dofinansowania wynosi 25 milionów 300 tysięcy złotych.
Powiat policki uzyskał także prolongatę terminu o pół roku czyli do 31 grudnia 2023 roku.
Inwestycja będzie realizowana w dwóch etapach: usunięcie nielegalnie składowanych odpadów i rekultywacja terenu. Usunięcie nielegalnie składowanych odpadów odbywać się będzie metodą segregacji i transportu.
- Rekultywacja terenu odbywać się będzie etapowo. Na terenie wywiezionych odpadów będą nowe nasadzenia, przestrzenie rekreacyjne o charakterze parkowym. Okres trwałości projektu wynosi 5 lat, i przez ten czas taką funkcję będzie spełniał ten teren - mówiła Wicestarosta Policki Joanna Napiwodzka.
Kolejną kwestią, którą poruszono podczas briefingu prasowego było przedstawienie działań Powiatu Polickiego zmierzających do poprawy efektywności energetycznej.
- Zakończyliśmy głęboką termomodernizację pływalni Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach. Mamy już efekty ekologiczne związane z mniejszą emisją dwutlenku węgla i nadzieje na duże oszczędności energii elektrycznej w związku z zastosowaniem paneli fotowoltaicznych - mówiła Członek Zarządu Powiatu w Policach Beata Chmielewska.
Projekt ten realizowany był dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020 w kwocie 3 235 220,17 zł i Gminy Police w kwocie 1 000 000,00 zł. Pozostała kwota pochodziła z budżetu Powiatu Polickiego.
- Przygotowujemy się do kolejnego projektu dotyczącego termomodernizacji budynków szkolnych Powiatu Polickiego. Projekt ten dofinansowany jest z Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych - dodała Beata Chmielewska.
Projekt dotyczy termomodernizacji budynków w Zespole Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach, Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Trzebieży i Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczego nr 1 w Policach. Wysokość dofinansowania wynosi 7 413 157,99 zł, a całkowita wartość inwestycji 9 278 996,95 zł.
źródło: Starostwo Powiatowe/ Mateusz Frąckowiak
fot. Mateusz Frąckowiak
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz