- Podpisaliśmy aneks do umowy na „Budowę Obwodnicy Polic stanowiącej dojazd do Węzła Police Zachodniego Obejścia Szczecina – mówił burmistrz. - Aneksem tym m.in. dokonana została korekta przebiegu odcinka obwodnicy Polic przez jej bezpośrednie połączenie z III Etapem Trasy Północnej w rejonie ulicy Szosa Polska w Szczecinie, przy jednoczesnej rezygnacji z projektowania odcinka obwodnicy w kierunku osiedla Mścięcino, który to odcinek stanowił pierwotny zakres przedmiotu umowy.
Na etapie planowania inwestycji gmina Police nie wiedziała, że Szczecin pozyska dofinansowanie na realizację III Etapu Trasy Północnej wraz z przebudową odcinka ul. Szosa Polska do granic administracyjnych z gminą Police. Powyższe okoliczności pozwalają na obecnym etapie realizacji umowy, na uzgodnienie i zaprojektowanie optymalnego przebiegu Obwodnicy Polic i jej bezpośrednie włączenie w „Węzeł Police” ZOS oraz Trasę Północną. Na tym etapie jest możliwe opracowanie korekty lokalizacji i parametrów skrzyżowania (rondo ) w Przęsocinie oraz uwzględnienie w zakresie projektowania włączenia i rozbudowy skrzyżowania typu rondo w kierunku Szosa Polska w Szczecinie (III etap Trasy Północnej) z jednoczesną rezygnacją z projektowania odcinka w kierunku osiedla Mścięcino. Zmiana pozwoli na optymalne zaprojektowanie przebiegu Obwodnicy Polic oraz dostosowanie połączenia drogowego wraz z zaprojektowaniem połączenia usytuowanego pomiędzy miejscowością Przęsocin, a osiedlem Skolwin.
Z uwagi na czynnik społeczny rozumiany jako zwiększenie użyteczności zadania inwestycyjnego oraz lepszą ochronę środowiska (zmniejszenie wycinki lasu) uzasadniona stała się także zmiana zakresu przedmiotu umowy polegająca na tym, że zamiast zaprojektowania wschodniej jezdni obwodnicy (tj. lewej, zgodnie z kilometracją przyjmując jako początek skrzyżowanie z ul. Tanowską w Policach), wykonawca zaprojektuje prawą (zachodnią) jezdnię obwodnicy. Będzie również korekta poprzez odsunięcie skrzyżowania (rondo) od ul. Radosnej w Przęsocinie.
Zgodnie z aneksem wykonawca w terminie 15 miesięcy (licząc od 1 października) powinien otrzymać ostateczną decyzję środowiskową. A w terminie 25 miesięcy ma wykonać kompletny projekt i uzyskać zgodę na realizację inwestycji drogowej dla odcinka od Przęsocina do połączenia z III etapem Trasy Północnej w rejonie ul. Szosa Polska w Szczecinie. W wyniku wprowadzonych zmian koszt realizacji całej obwodnicy wzrósł z prawie 116,5 mln zł do ponad 121,1 mln zł.
91-latek wymusił pierwszeństwo w Policach
nie powinien prowadzić pojazdu już
Bilbo661
16:51, 2025-10-28
Wybrano wykonawców Zachodniej Obwodnicy Szczecina
Ja tez nie dozyje.
i nie
18:47, 2025-10-27
Strasznie Fajne Halloween w Uniemyślu!
> Tylko tępa propaganda Tępą propagandę to masz emerycie w swojej telewizji Republice czy Trwam. > Zniszczenie dziedzictwa przodków Kto coś ci tutaj niszczy? Dodaje kolejny zwyczaj, który sprawia, że ludzie mogą się spotkać i coś razem zrobić. Tylko tacy malkontenci, smutni seniorzy, zamknięci na wszystko dookoła, niechętni nowościom, nierozumiejący obcych obyczajów, skąd one się wzięły i jakie ich znaczenie... Tylko chcą aby wszyscy inni żyli ich własnych życiem, często smutnym i to na ich własne życzenie.
Przedemeryt
18:18, 2025-10-27
Wybrano wykonawców Zachodniej Obwodnicy Szczecina
nie dożyje.
i tak
12:06, 2025-10-27
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz