Zamknij

Projekt Portu Police z dofinansowaniem Unii Europejskiej

17:13, 13.10.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:07, 11.01.2023
Skomentuj Na zdjęciu od lewej:  członek zarządu Anna Tarocińska, prezes Portu Police Andrzej Łuc i wiceprezes Portu Police Janusz Jagielski. Na zdjęciu od lewej: członek zarządu Anna Tarocińska, prezes Portu Police Andrzej Łuc i wiceprezes Portu Police Janusz Jagielski.

Wśród projektów wybranych do dofinansowania przez Unię Europejską znalazł się projekt zgłoszony przez Port Police, który jest częścią Grupy Kapitałowej Grupa Azoty. Projekt „Wzmocnienie trwałości sieci kompleksowej poprzez zwiększenie dostępności i efektywności Portu Police” obejmuje m.in. budowę węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police.

 

- Jako Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police realizujemy strategię rozwoju portu, dzisiaj można powiedzieć, że jest to cały kompleks portowy – mówiła członek zarządu Anna Tarocińska.

Planowane prace zwiększą dostępność do portu od strony lądu i od strony morza oraz zwiększą jego wydajność przeładunkową. Rozwój Portu zwiększy potencjał Grupy Kapitałowej Grupy Azoty, w tym również jej największej inwestycji Polimery Police.

- Umowa o dofinansowanie przewiduje przekazanie środków finansowych na dwa zadania inwestycyjne. Pierwsze zadanie to opracowanie dokumentacji projektowej na roboty budowlane dla projektu, które dotyczy połączenia kolejowego z Portem w Policach – mówił prezes Portu Police Andrzej Łuc.

Realizacja projektu otworzy drogę do realizacji prac inwestycyjnych w zakresie połączenia kolejowego Portu Morskiego Police z budowaną linią kolejową nr 437 oraz utworzenia nowych bocznic kolejowych na terenie Portu.

- Port w Policach jest czwartym co do wielkości portem w Polsce. (…) Ale jest jedynym portem, który przeładowuje niemalże 2 miliony ton towarów, a który nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego - – podkreślił prezes Portu Police Andrzej Łuc. – Dzięki dofinansowaniu jesteśmy w stanie przygotować stosowny dokument techniczny z zakończonym studium wykonalności aby móc później przejść do etapu budowlanego.

Drugie zadanie inwestycyjne to opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie poprawy dostępu do terminalu od strony lądu oraz rozbudowa nabrzeża ciężkiego uniwersalnego o planowanej długości 300 metrów, dzięki czemu łączna długość nabrzeża ciężkiego w porcie wyniesie docelowo 715 metrów.

- Powstanie tego nowego nabrzeża pozwoli zwiększyć możliwości, potencjał przeładunkowy portu w Policach. Nowy terminal to nowe statki, nowe przeładunki, rozwój regionu – mówił prezes Portu Police Andrzej Łuc.

Projekt został wybrany w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w perspektywie finansowej 2021-2027. Jego całkowity koszt to 3.477.582 euro, a uzyskane dofinansowanie unijne to blisko 1,74 mln euro.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%