Zamknij

Pozycjonowanie – co możesz zyskać dzięki SEO!

15:19, 21.11.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 15:21, 21.11.2022
Skomentuj

Nawet na najlepsze usługi i produkty nie będzie popytu, jeśli potencjalni klienci nie dowiedzą o ich istnieniu. Stąd siła marketingu i jego znaczenie dla sukcesu. Dzisiaj narzędziem służącym zwiększeniu rozpoznawalności marki jest pozycjonowanie. Czemu jeszcze służy i dlaczego warto inwestować w to rozwiązanie? Co zyskujesz dzięki prawidłowo prowadzonym działaniom SEO?

 

O co chodzi w pozycjonowaniu?

Działania SEO, czyli pozycjonowanie, to inaczej wszystkie zaplanowane czynności, mające doprowadzić do wyniesienia danej strony na wysokie pozycje w określonych wynikach wyszukiwań. Chodzi o wyniki wyszukiwań na konkretne frazy, ważne z punktu widzenia działalności danego przedsiębiorstwa. Rzecz w tym, aby strona wyświetlała się jak najwyżej po wpisaniu przez użytkownika frazy powiązanej z ofertą przedsiębiorstwa. W ten sposób trafiamy do użytkowników potencjalnie zainteresowanych ofertą.

Pozycjonowanie, czyli więcej ruchu na Twojej stronie

Główny cel pozycjonowania to zwiększenie ruchu na stronie. Zasada jest prosta, zakładamy, że po wpisaniu frazy w oknie wyszukiwarki użytkownik najczęściej wybierze jeden z pierwszych linków. Statystyki dowodzą, że jest to prawidłowe założenie. Włączanie przez użytkowników drugiej czy trzeciej strony wyników wyszukiwań to rzadkość. Najczęściej wybiera się jedną z pierwszych pięciu pozycji. Wynika to z faktu, że użytkownikom często najzwyczajniej nie chce się przewijać dalej. Poza tym zakładają, że na pierwszych pozycjach znajdują się strony najlepiej dopasowane do ich wyszukiwań. Istotny jest też fakt postrzegania firm z czołowych pozycji jako bardziej renomowanych. Omówieniem tej ostatniej kwestii zajmiemy się w dalszej części artykułu.

Buduj prestiż poprzez pozycjonowanie strony

Jak wspomnieliśmy wcześniej, użytkownicy są przekonani, że na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwań znajdują się najlepsze firmy. Otóż wynika to z założenia, że Google dokładnie sprawdza firmy, a przynajmniej ich strony i na najwyższych pozycjach umieszcza te doceniane przez klientów. W dużej mierze jest to zresztą przekonanie prawdziwe. Google faktycznie bardzo dokładnie sprawdza każdą stronę. Ponadto jednymi z głównych czynników branych pod uwagę przez algorytm są popularność i renoma strony w internecie. Tak czy inaczej, wysoka pozycja w wyszukiwaniach to większy prestiż. Oznacza to tyle, że nawet jeśli dane wyszukiwanie nie doprowadzi do wejścia na Twoją stronę i skorzystania z oferty, to i tak zyskujesz na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwań.

Zostań lokalnym liderem

Dzisiaj pozycjonowanie to działanie marketingowe polecane absolutnie wszystkim firmom. Dotyczy zarówno tych internetowych, jak i działających jedynie stacjonarnie. Co więcej, pozycjonowanie strony jest wskazane w przypadku firm działających na terenie całego kraju, jak i tych lokalnych. Firmy lokalne poprzez pozycjonowanie mogą wyróżnić się w regionie. Jeśli taki jest cel działań SEO, prowadzi się pozycjonowanie lokalne. Polega ono na dołączaniu do fraz głównych nazw miast, dzielnic, czy województw. Pozycjonowanie lokalne może dawać zaskakująco pozytywne rezultaty.

Zgłoś swoją stronę już dziś! Zapraszamy: Studio Lokomotywa - pozycjonowanie stron Szczecin

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%