Prawie 1,5 miliona podpasek trafiło do szkół w całej Polsce w ramach wspólnego programu Kulczyk Foundation i marki Rossmann. W ich dystrybucji bierze udział niemal 300 wolontariuszek.
„Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny” to nowy program Kulczyk Foundation i marki Rossmann. Dzięki niemu do 96 szkół z 16 województw trafiło dokładnie 92 160 paczek z podpaskami. Czyli aż 1 475 600 sztuk podpasek.
Uczennice otrzymały w ten sposób darmowy dostęp do środków menstruacyjnych przez cały rok szkolny 2021/2022.
– Dziewczynka, która z powodu miesiączki nie pojawi się w szkole, już zawsze będzie przekonana, że jest gorsza od chłopców. Zawsze będzie jej mniej - w rodzinie, w pracy, w dorosłym życiu. Nasza akcja to złamanie tego schematu i jasny komunikat dla dziewczyn - nie jesteście gorsze. Jesteście tak samo wartościowe i wolne. Jeśli zdacie sobie z tego sprawę, nikt wam tej wolności już nie odbierze – mówi Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation.
W programie biorą udział szkoły podstawowe i ponadpodstawowe. W dystrybucję podpasek zaangażowało się prawie 300 wolontariuszek, które promują także wiedzę na temat okresu.
Oprócz całorocznego zapasu podpasek, uczennice otrzymały od nas także dostęp do materiałów dotyczących zdrowia i higieny menstruacyjnej. Na ich podstawie nauczyciele i nauczycielki mogą prowadzić zajęcia z zakresu dojrzewania czy menstruacji np. w czasie godziny wychowawczej.
– Ostatni Raport Kulczyk Foundation pokazuje, że nawet co piątej Polce zdarzyło się nie mieć pieniędzy na zakup odpowiednich podpasek. Z badania wynika też, że 1/3 nastolatek nie jest przygotowana na przyjście swojej pierwszej miesiączki. Aby zapobiec takim sytuacjom, przygotowaliśmy dla niemal 100 szkół w Polsce pakiety z podpaskami, które przez cały rok szkolny będą dostępne w szkolnych toaletach. Zależy nam, by temat okresu nie był tematem tabu. Moment pierwszej miesiączki jest ważnym przeżyciem i nie powinien kojarzyć się z czymś wstydliwym – mówi Joanna Wojtasik, kierowniczka sekcji ds. zrównoważonego rozwoju w Rossmannie.
Miesiączka jest tematem niewidocznym w każdej kulturze i pod każdą szerokością geograficzną, także w Polsce. Jak wynika z raportu Kulczyk Foundation, aż 42% kobiet deklaruje, że w ich w ich rodzinnym domu o okresie się nie mówi się lub nie mówiło wcale. Dla 23% badanych jest to z kolei temat krępujący.
Kulczyk Foundation i Rossmann wspierają projekty skierowane do kobiet, które mają wzmocnić ich pozycję. Szczególny nacisk kładziemy na walkę z ubóstwem i wykluczeniem menstruacyjnym. Problem ten wpływa negatywnie na niemal każdy aspekt życia kobiet.
ORLEN nie jest zainteresowany nabyciem całości ani...
Nie ma się co dziwić że Orlen nie chce kupić tego czegoś.... Same problemy zero dochodów ... Same straty...
Gosc
16:29, 2025-07-15
Nowe Warpno wprowadza płatne parkingi. Sprawdź, gdzie i
Najmniesze miasto prawie wieś a już ma parkomatry
Zyga
18:00, 2025-07-14
Nowe Warpno wprowadza płatne parkingi. Sprawdź, gdzie i
Parkingi w Nowym Warpnie płatne? Co za deb_l to wymyślił? W tygodniu w sezonie, na wytypowanych parkingach prawie pusto, może niekiedy 3-4 samochody. Koszty utrzymania urządzeń i obsługi zeżrą cały budżet Nowego Warpna. Powodzenia Panie burmistrzu. Beze mnie w Nowym Warpnie😊
Jz
21:19, 2025-07-10
Nowe Warpno wprowadza płatne parkingi. Sprawdź, gdzie i
Ja przyjeżdżałem z Szczecina do was. Teraz skrucę sobie trasę i spowrotem wrócę na Zalew Szczeciński mam burmistrza wiecje gdzie.Pazerność nie popłaca stracisz turystów Burmistrzu.
Miras
17:04, 2025-07-10