Połączenia telefoniczne od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaży w wielu obszarach biznesowych. Reklama generująca takie połączenia jest skuteczna. Jednak zwykłe systemy analityki internetowej mają ograniczenia — nie „widzą” tak cennych konwersji biznesowych, jak rozmowy telefoniczne. Call tracking może jednak pomóc firmom. Eliminuje „martwy punkt” w analityce i usuwa przeszkody w promocji i sprzedaży.
Call tracking to system, który pozwala śledzić źródła połączeń przychodzących na numer telefonu firmy. Za pomocą tej technologii można określić, która kampania reklamowa lub kanał doprowadziły do strony użytkownika, który zadzwonił.
System śledzenia połączeń, w uproszczeniu, składa się z następujących elementów.
Na podstawie otrzymanych danych system śledzenia połączeń generuje raporty dotyczące połączeń: data, numer telefonu, czas połączenia i czas połączenia, a także źródło reklamy. Dane dotyczące połączeń są również przesyłane do systemów analityki internetowej, takich jak Google Analytics.
Śledzenie i analiza połączeń pomagają firmom nie tylko poprawić marketing, ale także zwiększyć sprzedaż i wydajność usług.
Każda firma, która reklamuje swoje produkty lub usługi, a także komunikuje się z klientami przez telefon, z pewnością doceni wyniki, które można osiągnąć dzięki systemowi śledzenia połączeń.
Dlatego praktycznym zastosowaniem Call Trackingu jest dokładna analiza skuteczności marketingu i optymalizacja kosztów reklamy. A logiczną konsekwencją jest wzrost sprzedaży i przychodów firmy. Nagrania rozmów i szczegółowe raporty do analizy danych o połączeniach są również cennymi narzędziami do poprawy obsługi.
Call Tracking to technologia, zapewniająca cenne dane analityczne w celu poprawy kluczowych wskaźników marketingowych i sprzedażowych. Zrozumienie, jaki rodzaj reklamy generuje ruch i przynosi połączenia telefoniczne, pomoże firmom uzyskać lepsze wyniki w promowaniu i przyciąganiu klientów. A to z kolei doprowadzi do wzrostu przychodów.