Zamknij

Śledzenie połączeń telefonicznych: planowanie kosztów reklamy dla każdej firmy

08:46, 19.04.2024 art. sponsorowany Aktualizacja: 08:47, 19.04.2024

Połączenia telefoniczne od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaży w wielu obszarach biznesowych. Reklama generująca takie połączenia jest skuteczna. Jednak zwykłe systemy analityki internetowej mają ograniczenia — nie „widzą” tak cennych konwersji biznesowych, jak rozmowy telefoniczne. Call tracking może jednak pomóc firmom. Eliminuje „martwy punkt” w analityce i usuwa przeszkody w promocji i sprzedaży.

Call tracking: podstawowe pojęcia i zasady działania

Call tracking to system, który pozwala śledzić źródła połączeń przychodzących na numer telefonu firmy. Za pomocą tej technologii można określić, która kampania reklamowa lub kanał doprowadziły do strony użytkownika, który zadzwonił.

System śledzenia połączeń, w uproszczeniu, składa się z następujących elementów.

  1. Numery wirtualne. Użytkownicy odwiedzający stronę internetową widzą różne zastępcze numery zamiast prawdziwego numeru firmy.
  2. Kod śledzący, który jest dodawany do kodu strony internetowej. Porównuje dane o połączeniach przychodzących na zastępcze numery wirtualne z danymi dotyczącymi źródła odwiedzin strony internetowej. Na przykład, kampanii reklamowej, kanału komunikacji itp.

Na podstawie otrzymanych danych system śledzenia połączeń generuje raporty dotyczące połączeń: data, numer telefonu, czas połączenia i czas połączenia, a także źródło reklamy. Dane dotyczące połączeń są również przesyłane do systemów analityki internetowej, takich jak Google Analytics.

Śledzenie i analiza połączeń pomagają firmom nie tylko poprawić marketing, ale także zwiększyć sprzedaż i wydajność usług.

Korzyści ze śledzenia połączeń dla biznesu

Każda firma, która reklamuje swoje produkty lub usługi, a także komunikuje się z klientami przez telefon, z pewnością doceni wyniki, które można osiągnąć dzięki systemowi śledzenia połączeń.

  1. Zwiększenie skuteczności reklamy. Dokładna analiza danych pozwala właściwie alokować koszty reklamy. Taka optymalizacja budżetu pomoże osiągnąć jeszcze lepsze współczynniki konwersji i ROI.
  2. Zwiększenie przychodów. Wzrost konwersji z reklam na połączenia telefoniczne oznacza również wzrost sprzedaży.

Dlatego praktycznym zastosowaniem Call Trackingu jest dokładna analiza skuteczności marketingu i optymalizacja kosztów reklamy. A logiczną konsekwencją jest wzrost sprzedaży i przychodów firmy. Nagrania rozmów i szczegółowe raporty do analizy danych o połączeniach są również cennymi narzędziami do poprawy obsługi.

Narzędzia i funkcjonalność Call Tracking

  1. Numery wirtualne używane do śledzenia połączeń są również wykorzystywane do regularnej komunikacji z klientami, partnerami itp. Możesz skonfigurować własne schematy dystrybucji połączeń do wybranych pracowników lub działów bez żadnych ograniczeń.
  2. Analiza danych. Szczegółowe raporty dostarczane przez system Call Tracking pomagają śledzić nie tylko kluczowe wskaźniki marketingowe, ale także produktywność zespołu.
  3. Integracja. Dane dotyczące połączeń mogą być przesyłane do innych systemów, takich jak CRM, konta reklamowe i system analityki internetowej.

Wnioski: korzyści płynące z Call Tracking

Call Tracking to technologia, zapewniająca cenne dane analityczne w celu poprawy kluczowych wskaźników marketingowych i sprzedażowych. Zrozumienie, jaki rodzaj reklamy generuje ruch i przynosi połączenia telefoniczne, pomoże firmom uzyskać lepsze wyniki w promowaniu i przyciąganiu klientów. A to z kolei doprowadzi do wzrostu przychodów.

(art. sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%