Informacje te pojawiły się w odpowiedzi na interpelację grupy posłów: Urszuli Zielińskiej, Tomasza Aniśko, Magdaleny Filiks, Katarzyny Kotuli i Jarosława Rzepy, złożoną do ministra funduszy i polityki regionalnej i ministra infrastruktury w sprawie opóźnień w budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Pytania dotyczyły również terminu zakończenia inwestycji tak aby nie utracić unijnego dofinansowania
- Wg pierwotnych planów inwestycja powinna była zakończyć się 30 czerwca 2022. Z uwagi na odnotowane opóźnienia, a także fakt istotnego zaangażowania finansowego w projekt wszystkich jego partnerów, w tym gmin Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego, konieczne stało się podjęcie działań zaradczych – informuje Waldemar Buda Sekretarz Stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.
W tym celu przedstawiciele Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, zwrócili się z prośbą do Centrum Unijnych Projektów Transportowych, które jest stroną umowy o dofinansowanie zawartej z SSOM – o ścisły monitoring projektu.
Zgodnie z ostatnimi informacjami przedstawianymi przez PKP PLK SA, roboty budowlane w zakresie projektu „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351” powinny zostać ukończone do 31 grudnia 2023 r., czyli wraz z końcem perspektywy finansowej 2014-2020.
- Przesunięciu poza perspektywę finansową ulegnie natomiast proces pozyskania zezwoleń na dopuszczenia dla podsystemów strukturalnych (Infrastruktura, Energia, Sterowanie) - informuje Waldemar Buda.
W celu realizacji projektu PKP PLK S.A. zawarła umowę z firmą Trakcja S.A. Ta niestety, od jakiegoś czasu, zmniejszyła swoje zaangażowanie w prowadzone prace, co skutkuje opóźnieniami.
- W celu przyspieszenia realizacji zadania, Zarząd PKP PLK S.A. podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia wykonawstwa zastępczego dla Zadania A pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police”, polegającego na wzmocnieniu podłoża na wybranych odcinkach linii kolejowej nr 406, co umożliwiło uruchomienie przez Spółkę postępowania mającego na celu wyłonienie wykonawcy zastępczego dla tego zadania – informuje Andrzej Bittel Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury
18 listopada 2021 r. odbyły się negocjacje ze spółką Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. Najpóźniej do 29 grudnia 2021 r. ww. wykonawca miał złożyć ostateczną ofertę. Podpisanie umowy planowane jest w połowie stycznia 2022 r.
Pożar w bloku przy ul. Armii Krajowej w Policach
Jak widać się da mieć
Izi
20:42, 2025-09-15
Pożar w bloku przy ul. Armii Krajowej w Policach
To w mieszkaniu czy w śmietniku?? Jak można mieć w kuchni 2 metry kwadratowe śmieci?? 🤣😐
Yt
18:34, 2025-09-15
Pięcioletnie urlopy i nawet 170 tys. zł odprawy
Dobre dobre. Wezma 170k na konto a jutro zatrudni sie w innej kopalni
Gornik
14:57, 2025-09-15
Pięcioletnie urlopy i nawet 170 tys. zł odprawy
Będziemy dokładać do krzykaczy spod ziemi? Bo przyjadą do warszawki? Moja branża nic nie dostaje,sami musimy sobie wypracować dochód. Jest wolny rynek. Jak kopalnia jest niedochodową,bo za duże wypłaty,za dużo związków zawodowych,masa prezesów to zamknąć ją. Krzykacze podobni do chłopów z unijnymi dotacjami i traktorami za miliony. Ciągle im mało. Powinno być zero dotacji dla chłopów i górników. Przecież,jak nie podoba się,to zawsze można zmienić zawód. Jedni i drudzy bardzo lubia robić zadymy. Górnicy znowu liczą,że kolejny szantaż da im jakiej korzyści. Może już dość.
Jak długo jeszcze...
16:18, 2025-09-13
2 2
A po co komu ta linia? Jak już to w sezonie uruchomić Police-Międzyzdroje.
0 0
To jest element całej sieci SKM