- W Grupie Azoty Polyolefins S. A. prowadzone jest obecnie postępowanie o zatwierdzenie układu z wierzycielami. Sytuacja finansowa spółki jest bardzo trudna i ma bezpośredni wpływ na płynność finansową. Trwają działania mające na celu pozyskanie środków — w tym poprzez sprzedaż wybranych aktywów — jednak do czasu ich sfinalizowania może dochodzić do opóźnień w wypłatach poszczególnych świadczeń, w tym wynagrodzeń – informuje rzecznik Grupy Azoty S.A. Grzegorz Kulik. - Zarząd Spółki podejmuje wszelkie możliwe działania, aby wypłata zaległych wynagrodzeń dla całej załogi przedsiębiorstwa, tj. 373 osób trafiła na konta pracowników w najbliższych dniach, czyli jeszcze przed świętami.
O sytuacji w Grupie Azoty Polyolefins, pod koniec listopada, kiedy to spółka złożyła do sądu wniosek o ogłoszenie upadłości, jak również podjęto decyzję o przeprowadzeniu postępowania restrukturyzacyjnego w ramach postępowania o zatwierdzenie układu (PZU), z dniem układowym określonym na 28 listopada 2025 roku. Decyzja ta wynikała z utraty zdolności do spłaty bieżących zobowiązań przez Grupę Azoty Polyolefins oraz została poprzedzona analizą dostępnych narzędzi naprawczych, które mają umożliwić dalsze funkcjonowanie spółki.
Projekt Polimery Police nie został zakończony, a pojawiające się awarie instalacji spowodowały wstrzymanie produkcji, a w konsekwencji także sprzedaży produktów stanowiących główne źródło przychodów firmy. Ponadto usunięcie skutków wspomnianych awarii oraz dokończenie i uruchomienie instalacji wymagają dodatkowych środków finansowych, których Polimery nie są w stanie zapewnić ze względu na swoją obecną sytuację finansową.