[FOTORELACJA]2794[/FOTORELACJA]
Podczas wydarzenia podpisano porozumienia inwestycyjne związane z rozwojem infrastruktury kolejowej, zapewnieniem dostaw energii czy planowanymi projektami z zakresu offshore. W centrum uwagi znalazły się działania związane z budową nowoczesnego węzła kolejowego i budową nowej linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police, a także plany energetycznego zabezpieczenia rozwijającego się obszaru przemysłowego we współpracy z firmą Enea.
- POLICE Logistics Hub to odpowiedź na rosnące potrzeby logistyczne zarówno Grupy Azoty, jak i całego regionu. Naszym celem jest stworzenie nowoczesnego centrum dystrybucji i przeładunku, które będzie impulsem rozwojowym dla Pomorza Zachodniego. Port w Policach ma ogromny potencjał – chcemy to w pełni wykorzystać, przekształcając go w kluczowe ogniwo w łańcuchu dostaw surowców i produktów dla branży chemicznej, przemysłowej i energetycznej – wskazuje Andrzej Dawidowski, wiceprezes zarządu Grupy Azoty S.A., prezes zarządu Grupy Azoty Police.
- Rozbudowa portu w Policach to nie tylko projekt lokalny – to istotny element wzmacniający konkurencyjność portów całego wybrzeża Bałtyku. Naszym celem jest, by Police stały się regionalnym liderem w obsłudze ładunków gazowych, płynnych oraz masowych. Zwiększymy przepustowość przeładunkową i otworzymy port na nowe kierunki handlowe. Budujemy port przyszłości; elastyczny, zintegrowany z koleją, nowoczesny technologicznie i przyjazny środowisku – zaznaczył Dariusz Budzik, prezes zarządu Morskiego Portu Police.
Integralną częścią projektu będzie modernizacja infrastruktury kolejowej, w tym budowa dedykowanej linii 437, łączącej stację Police z nową stacją towarową Port Morski Police, elektryfikację linii, zamontowanie urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz budowę wiaduktu w ciągu ul. Jasienickiej. Prace mają się zakończyć w 2027 r. Koszt całej inwestycji to ponad 200 mln zł brutto.
- Dzięki współpracy z Grupą Azoty i Portem Morskim Police, tworzymy realne możliwości logistyczne w zachodniej części kraju. Nowa linia kolejowa to kluczowy element zwiększający efektywność przewozów i skracający czas dostaw – zaznaczył Marcin Mochocki, wiceprezes PKP S.A., członek zarządu PKP PLK odpowiadający za realizacje inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Wydarzenie stało się również okazją do zacieśnienia współpracy z sektorem energetycznym. Grupa Enea, jeden z kluczowych dostawców energii w regionie, zadeklarowała wolę podjęcia współpracy w zakresie zapewnienia dostaw energii elektrycznej – w większości z odnawialnych źródeł energii (OZE) – na potrzeby nowych terenów inwestycyjnych zlokalizowanych w Porcie Police.
Wybrano wykonawców Zachodniej Obwodnicy Szczecina
nie dożyje.
i tak
12:06, 2025-10-27
Strasznie Fajne Halloween w Uniemyślu!
Popieram.
Emeryt2
19:12, 2025-10-26
Strasznie Fajne Halloween w Uniemyślu!
Ja już jestem starszym człowiekiem,ale pytam się po jaką cholerę wszędzie są wciskane cudze obyczaje i święta?!?! Mało jest naszych pięknych,słowiańskich tradycji??? Jakoś łatwo nam przychodzi zniszczenie dziedzictwa przodków. Tylko tępa propaganda,do tego obca kultura. Może pora wracać do korzeni?
Emeryt
11:59, 2025-10-26
W Trzebieży stanie radarowy wyświetlacz prędkości
Lepszy byłby fotoradar. Dla pędzących idiotów taki wyświetlacz jest bez znaczenia. Zwolni ten, kto przekroczy 5-10 km/h , ale nie wariat, co przekroczy o 50-80km/h.
Eryk
19:22, 2025-10-25
1 0
Jeszcze wincej hałasu, jeszcze wincej. Wytrzymiemy.
1 0
A moze włodarze pomysleliby i wybudowali tunel na przejezdzie kolejowym. Jest jedyny a czetotliwosc kolejowa wzrasta. Czesto korki siegaja do rynku.