Projekt uchwały przedłożyła Radzie Miejskiej grupa radnych: Artur Echaust, Sławomir Kajkowski, Krystian Kowalewski, Kamil Olszewski i Grzegorz Ufniarz.
W latach 2013-2022 posiadacze psów mieli obowiązek uiścić opłatę w wysokości 70 zł od każdego psa lub 35 zł od jednego psa, jeżeli jedynym źródłem utrzymania zobowiązanego i jego małżonka była emerytura lub renta.
Z analizy przeprowadzonej przez wnioskodawców wynikało, iż kwota jaka zasila budżet gminy z tytułu opłat od posiadania psów stale maleje.
Do budżetu gminy w 2019 roku, z tytułu opłaty od posiadanych psów, trafiło 45 596, 44 zł. W 2020 była to kwota 42 619,66 a w 2021 już tylko 39 968,22.
– Jest wysoce prawdopodobne, że liczba psów, które są na terenie gminy Police, jest wielokrotnie wyższa, niż wykazywana w zestawieniach gminy, jeśli chodzi o wnoszone opłaty – mówił Grzegorz Ufniarz.
Wg wnioskodawców dane te dowodzą, że brakuje też skutecznych metod egzekwowania opłaty.
– Wnioskodawcy oceniają, iż ten stan jest niezgodny z ideą sprawiedliwości i solidarności społecznej. W związku z tym wnoszą o to, aby ta opłata została zlikwidowana – mówił Grzegorz Ufniarz.
Za podjęciem uchwały zagłosowało 20 radnych, nikt nie był przeciw, nikt też się nie wstrzymał.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 roku.
Stachu17:17, 30.11.2022
trawniki będą obsrane i nasrane 17:17, 30.11.2022
Betka13:07, 02.12.2022
0 0
Obsrane, rozjechane przez właścicieli aut, którzy jakby mogli to wjechaliby do bloku, byle nie chodzić. Nie nauczysz buraków. 13:07, 02.12.2022