- Po przebudowie węzła Głębokie wraz z wyborem rozwiązania tzw. ronda typu turbinowego zakładano, że problemy komunikacyjne na tym węźle odejdą do przyszłości. Jednakże przyjęte rozwiązania z góry założyły, że ciąg drogi wojewódzkiej nr 115 od strony Polic nie będzie brany pod uwagę jako równie istotny, jak pozostałe kierunki tj. ul. Miodowa, Kupczyka i Wojska Polskiego od strony centrum. Efektem tego są codzienne korki i zatory sięgające Pilchowa i poza nim z czasem przejazdu 30-40 minut w godzinach szczytu – napisano w liście do prezydenta Szczecina.
W liście nawiązano do wypowiedzi Marcina Charęzy, kierownika zespołu ds. organizacji ruchu Urzędu Miejskiego w Szczecinie, w Radiu Szczecin.
- Pan Charęza przypomniał, iż dojazd z Wojska Polskiego do wcześniejszego skrzyżowania na Głębokim w godzinach szczytu wiązał się z korkiem „nawet do toru kolarskiego" (za to teraz z drugiej strony jest wielokrotnie większy). Podobnie było z ruchem od strony ulicy Miodowej i od strony Wołczkowa. Następnie wskazał (jak rozumiemy wypowiadał się w imieniu Prezydenta Miasta Szczecin), że obecnie wszystkie osoby które tam jeżdżą mogą zaobserwować, iż od strony Wojska Polskiego nie ma zatorów drogowych (może na chwile się pojawiają naprawdę w newralgicznych godzinach szczytu), ale ogólnie Wojska Polskiego, co dla nas było najważniejsze, zostało odkorkowane i tam ruch jest płynny. Także mieszkańcy jadący od strony ulicy Miodowej, czyli de facto mieszkańcy gminy miasta Szczecin, nie stoją już w korkach na ulicy Miodowej, mieszkańcy (ale już Gminy Dobra, czego pan Charęza nie dodał) od strony Wołczkowa, którzy wcześniej stali aż po granice miasta Szczecin po strzelnicę na Głębokim obecnie jeżdżą praktycznie rzecz biorąc bardzo płynnie, więc ta organizacja ruchu i to rondo pomogło bardzo na trzech wylotach. Nam, jako gminie Szczecin bardzo zależało na dwóch, czyli na Wojska Polskiego i na Miodowej i ten cel został w 100% osiągnięty. Takie słowa padły na antenie, co należy podkreślić, w imieniu Prezydenta Miasta Szczecin
W dalszej części rozmowy pan kierownik Charęza (w cudzysłowiu ds. organizacji ruchu) stwierdził: „a z Pilchowa (należy wskazać, że także części dotyczącej dzielnicy Szczecina) to niestety to jest proszę Państwa sytuacja, do której musimy się przyzwyczaić i na to złotego środka nie znajdziemy. Nie przesuniemy jeziora Głębokiego, aby poszerzyć jezdnię, bo nie ma gdzie jej poszerzyć.
W związku z tym pytamy, jak to się stało, że tacy specjaliści, jak pan Charęza, przy projektowaniu węzła Głębokie pozwolili na:
- projekt i budowę przewymiarowanej pętli tramwajowej dla jednej linii tramwajowej, wiedząc, że większość funkcji transportowych i logistycznych przejmie węzeł na osiedlu Zawadzkiego;
- idiotyczny (tak to trzeba nazwać) projekt ronda turbinowego, które sprawdza się przy min. trzech pasach (można obserwować to na trzech takich rondach w Szczecinie;
- pominięcie istotności ciągu drogi wojewódzkiej nr 115, którą prowadzi ciąg transportowy do zakładów Azoty S.A. i nie tylko. – czytamy w liście.
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą (żądaniem) podjęcia natychmiastowych działań w celu odblokowania kierunku jazdy z Pilchowa poprzez likwidację ronda turbinowego i przedłużenie pasa ruchu z kierunku ul. Miodowej, a w dalszej kolejności modernizację i powiększenie wadliwie zaprojektowanego ronda Głębokie i potraktowania poważnie mieszkańców zarówno części Szczecina od strony Pilchowa jak i mieszkańców i przedsiębiorstw korzystających z dojazdu od strony Pilchowa do ronda Głębokie w ciągu drogi wojewódzkiej 115.
Nie zgadzamy się więc na twierdzeniem pana Charęzy „Pomysłu nie ma i nie będzie", bo to tylko świadczy o braku kompetencji wypowiadającego te słowa i oczekujemy zdecydowanych działań w tym zakresie, bo to nie tylko interes miejscowości spoza Szczecina, ale także mieszańców Szczecina pracujących między innymi w Policach i także tych korzystających z uroków lasów za Tanowem w kierunku Dobieszczyna, szczególnie w weekendy. (…)
Pod listem podpisali się sołtysi Pilchowa, Tanowa, Siedlic, Trzeszczyna, Uniemyśla, Trzebieży, Tatyni, Wieńkowa, Drogoradzu, Niekłończycy, przewodnicząca Rady Osiedla Głębokie-Pilchowo i prezes Stowarzyszenia Nasze Pilchowo.
fot. SZCZECIŃSKIE INWESTYCJE MIEJSKIE SP. Z O.O.
DickMac21:51, 28.11.2022
Brawo! Nareszcie. Już myslałem, że tylko ja jestem malkontentem i ciągle widzę jakieś problemy...
A tak na marginesie, czy Burmistrz Diakun zgubił swoją pieczątkę i wypisał mu się długopis? 21:51, 28.11.2022
wsiok19:38, 29.11.2022
Przesada, rondo jest bardzo wygodne i bezproblemowe. A że w godzinach szczytu jedzie się wolniutko od Arkonki?...to max 15 minut i znów możecie wciskać pedał gazu w przerdzewiałe podwozie... Szczególnie "byznes" w VW... ? Zawsze można popróbować we Włoszech albo w NY... Monitoring by się przydał - na wymuszaczy i spowalniaczy. 19:38, 29.11.2022
Tomek21:49, 30.11.2022
Wystarczy poczekać na koniec remontu Koralowej i Modrej. Ruch na rondzie znacznie spadnie. Teraz całą Dobra, Wołczkowo i Bezrzecze przez rondo musi jechać. Po remoncie sporą część pojedzie Koralowa 21:49, 30.11.2022
Mieszkaniec Polic11:40, 01.12.2022
Lepiej zróbcie coś z drogą przez Przęsocin.... Przejechać tamtędy to tragedia.... Ten pseudo remont się kiedyś zakończy ? Jadąc rowerem po poboczu dostaniemy się do Szczecina szybciej niż autem czy komunikacją miejską.... 11:40, 01.12.2022
Z Polic to powinna b16:57, 06.12.2022
Jabol 16:57, 06.12.2022
Jk10:46, 29.11.2022
2 5
Po zbudowaniu Zośki i obwodnicy Polic odkorkuje się. Cierpliwości. 10:46, 29.11.2022