Staraniem Stowarzyszenia umowa o dofinansowanie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych przedłużona została do 31 grudnia 2023 r. Do tego czasu wszyscy partnerzy samorządowi zadeklarowali zakończenie realizacji swoich zakresów zadań.
- Powodem przedłużenia były kłopoty z terminową realizacją zadań ze strony Partnera PKP PLK i zgłaszane problemy wykonawcze, związane z koniecznością wykonania znacznie zwiększonych zakresów robót na zdegradowanych obiektach inżynierskich. Opóźnienia w budowie przystanków sieci kolejowej SKM sprawiły, że niezbędne było przedłużenie terminu realizacji całego przedsięwzięcia – informuje na stronie internetowej poświęconej SKM, Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
Część kolejowa inwestycji zgodnie z deklaracjami PKP PLK kończona będzie w latach 2024-2025, dlatego też Stowarzyszenie w dniu 30.09.2022 r. wystąpiło do CUPT o fazowanie projektu z podziałem zakresu na dwie fazy:
Fazę I – realizowaną do 31.12.2023 r. na liniach kolejowych nr 273 do Gryfina, 356 do Stargardu i 401 do Goleniowa. Na realizację fazy I zapewnione jest dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020
Fazę II – zaplanowaną do realizacji do 31.12.2025 r. na linii kolejowej nr 406 do Polic z niezbędnym dodatkowym dofinansowaniem z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę Klimat Środowisko 2021-2027 na zakres prac wykonywany przez Partnera PKP PLK.
- Złożony przez Lidera wniosek o dofinansowanie na drugą fazę projektu podlega obecnie weryfikacji i akceptacji przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Ministerstwo Funduszy i Programów Regionalnych oraz Komisję Europejską – czytamy na stronie skm.szczecin.pl
Koszt budowy SKM aktualnie wynosi ponad 1,184 miliona złotych, z czego przyznane już dofinansowanie środkami pomocowymi to 512 mln zł, a wnioskowane na fazę II 307 milionów złotych.
źródło: skm.szczecin.pl
Podaruj ciepło – rusza zimowa akcja Młodzieżowej Rady..
Piękna akcja Młodzieżowej Rady Powiatu. Pragne jednak zwrócic uwagę, że brakuje pomysłu na zbiórkę używanej odzieży i innych dóbr potrzebnych ludziom , a u wielu ludzi zbędnych. Akcje zbiórki odzieży przez Caritas i Światełko nie do końca gwarantują, że zebrane rzeczy trafią do potrzebujacych, a nie do przeróbki na czyściwo. Bardzo dobrym rozwiązaniem byłby punkt typu sklepik Charity ( na wzór angielskich sklepików) z używaną odzieżą, gdzie można oddać zbędną odzież, a sklepik by je sprzedawał gromadząc środki na inną pomoc dla potrzebujących.
Emerytka
16:17, 2025-11-14
Gmina Police i „Złoty Wiek” zacieśniają współpracę
Chwalą się nowym wydziałem i pomocną dla osób najbardziej potrzebującym ha ha chyba mieli na myśli swoich pracowników których właśnie wysyłają na wykendowe pobyty WSP w Pogorzelicy za grube dziesiątki tysięcy z pieniędzy podatników tak się bawi za platformy
M obywatel
11:54, 2025-11-14
Gmina Police i „Złoty Wiek” zacieśniają współpracę
Następny wydział i zatrudnienie znajomych o tego jest MOPS,który ma zadanie opieki nad osobami niepełnosprawnych i starszych
Emeryt
11:06, 2025-11-14
Para wyrzuciła odpady do lasu. Policja ukarała ich...
Pewnie wyborcy platfusów🤮tej tępej hołoty w Policach nie brakuje…
Edgar
09:24, 2025-11-14
2 0
Chyba szybciej będzie tunel po odrą niż SKM w Policach.
1 0
Dla kacapa diakuna niewyobrażalnym jest zbudować nową drogę.To wykracza poza jego horyzonty rozmiarów deski sedesowej.Lepiej malować bloki na różowo i stawiać jakieś siłownie pod chmurką.