Znacząca inwestycja drogowa nabiera tempa. Gotowe są już wszystkie formalności, które pozwolą rozpocząć prace przy jednej z kluczowych tras w Polsce.
Proces przygotowań do modernizacji jednego z najbardziej uczęszczanych odcinków polskich autostrad wszedł w decydującą fazę. Uzyskano już komplet decyzji administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia prac na trasie prowadzącej od Łodzi do Warszawy. Ostatnie zezwolenia wydano pod koniec maja, obejmując odcinki położone na terenie województwa łódzkiego. Wcześniejsze zgody dotyczące fragmentów w województwie mazowieckim uzyskano w kwietniu.
Kolejnym etapem będzie ogłoszenie postępowania przetargowego na wybór firm, które zajmą się realizacją inwestycji. Przetarg ma zostać uruchomiony na przełomie czerwca i lipca. Rozpoczęcie robót planowane jest na pierwsze półrocze przyszłego roku, a zakończenie prac przewidziano na drugą połowę 2028 roku.
Zakres modernizacji zakłada znaczące zwiększenie przepustowości trasy. Między węzłami w okolicach Łodzi a Pruszkowem jezdnie zostaną poszerzone do trzech pasów w każdą stronę. Dalszy odcinek, prowadzący do węzła Konotopa, zyska cztery pasy ruchu.
Prace obejmą również modernizację infrastruktury w rejonie węzła łączącego autostrady A1 i A2. Choć w tym miejscu nie planuje się dodatkowych pasów, wymieniona zostanie nawierzchnia oraz system oświetlenia, który zostanie zastąpiony energooszczędnym.
W sumie przebudowie poddanych zostanie 92 kilometry trasy, z czego 89 km dotyczyć będzie rozbudowy jezdni, a pozostałe 3 km obejmą prace modernizacyjne na wspomnianym węźle.
W ramach inwestycji przewidziano także wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w zakresie zasilania. Cała infrastruktura drogowa, w tym systemy oświetleniowe i urządzenia elektroniczne, będą korzystać z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. To pierwsze tego typu kompleksowe rozwiązanie na autostradzie w Polsce, które ma stanowić wzór dla przyszłych projektów.
Projekt przewidział również budowę magazynów energii oraz instalację paneli fotowoltaicznych w starannie wybranych lokalizacjach, co pozwoli na zapewnienie samowystarczalności energetycznej całego odcinka.
Realizacja tak dużego przedsięwzięcia na jednej z najważniejszych tras w kraju wymaga szczególnego podejścia. Ze względu na duże natężenie ruchu — sięgające miejscami nawet 100 tysięcy pojazdów na dobę — prace będą prowadzone w taki sposób, by zapewnić przejazd przez cały okres budowy.
Planowana organizacja ruchu zakłada udostępnienie po dwóch pasów w każdą stronę przez cały czas prowadzenia robót. Dla zwiększenia bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz ekip budowlanych wdrożony zostanie odcinkowy pomiar prędkości.
Modernizacja tego odcinka autostrady jest odpowiedzią na stale rosnące natężenie ruchu, które zaczęło przekraczać przepustowość istniejącej infrastruktury. Po zakończeniu prac trasa ma nie tylko poprawić komfort podróży między dwoma dużymi aglomeracjami, ale także zapewnić lepszy dostęp do planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Dni Polic 2025 – szczegółowy program
Najłatwiej jest skrytykować i nic nierobić niepodoba się to do widzenia to sami zafundujcie żeby przyjechali wasi ulubieni artyści zresztą Sławomir czy kayah to całkiem dobrzy artyści ciekawe co wy byście wymyślili KRYTYCY. Dobrze że wogule jest coś zorganizowane
Ola
14:41, 2025-05-31
Powiat policki podpisał umowę z partnerami na...
Nie rozumiem dlaczego Police to finansują? Gdzie mam wsiąść na statek? Jechać do szczecina czy Warpna,to jakaś paranoja. Może podjechałbym do Trzebieży. Jaka korzyść dla mieszkańców Polic? A Warpno leży sporo z boku trasy do Świnoujścia. Ominięcie Trzebieży jak dla mnie dyskwalifikuje ten projekt. Pieniądze wyrzucone tym razem do Zalewu...
Policzanin
14:38, 2025-05-31
Dni Polic 2025. Kubańczyk, Sławomir i Brathanki...
Wspaniałe widowisko. Dziękujmy !! Głośniejsze od Sławomira były tylko, publiczność pod sceną i Polimery za lasem.
Jak zwykle
07:49, 2025-05-31
Scena prawie gotowa - już jutro Dni Polic [program]
A pokaz sztucznych ogni będzie na koniec?
Ada
00:05, 2025-05-31
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz