Do końca lutego trwały konsultacje społeczne w sprawie przebiegu obwodnicy Polic, które miały na celu poznanie opinii mieszkańców na temat przebiegów trasy i preferowanego odcinka jako 1 etapu budowy drogi dojazdowej w ramach realizacji projektu.
Konsultacje pokazały czego nie chcą mieszkańcy jeśli chodzi o przebieg obwodnicy.
- Najważniejszy dla mieszkańców jest obszar lasów komunalnych miasta Szczecina. Ten obszar uważają za najpiękniejszy i najczęściej odwiedzany. Nie chcą aby droga przecięła im drogę do tych lasów miejskich – mówiła naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Pomocowych Aneta Soprych-Kuśnierz.
Mieszkańcy wskazywali również na ujęcie wody przy ul. Grzybowej i nie zgadzali się aby droga przebiegała obok Rodzinnych Ogrodów Działkowych.
Urząd Miejski w tej sprawie zwrócił się również o opinię do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Grupy Azoty Police, miasta Szczecin i Powiatu Polickiego.
W wyniku konsultacji i opinii Urząd Miejski kompromisowe rozwiązenie.
Propozycja uwzględniła ograniczenie negatywnego wpływu inwestycji na walory przyrodnicze gminy Police, zapewnienie swobodnego dostępu do lasów komunalnych pomiędzy Policami a Przęsocinem.
Wariant "biały" odsuwa się od Rodzinnych Ogrodów Działkowych "Nad Grzepnicą" i zapewnia swobodny dostęp mieszkańców "Leśnej Osady" do terenów leśnych jak również m.in. bezpieczną drogę dzieci z " Leśnej Osady" do szkoły.
Wariant zaproponowany przez gminę zapewnia także ochronę terenów rolnych w Przęsocinie oraz ogranicza oddziaływanie planowanej drogi na tereny zabudowy mieszkaniowej (odsunięcie trasy od terenów zurbanizowanych, rozwiązania tłumiące hałas i poprawiające bezpieczeństwo).
Poniżej grafiki z propozycją przebiegu trasy "białej" (Etap I obejścia miejscowości Police) i "niebieskiej" (Etap II nowy wylot w kierunku Szczecina).
Gość 19:58, 28.03.2023
Ale to dalej jest bez sensu ...
kierowca20:08, 28.03.2023
i będę stać teraz na 3 rondach, jedno na głębokim to chyba za mało....
h21:44, 28.03.2023
A od kiedy rondo to problem dla kierowcy? I od kiedy się na nim stoi? ?
Gość 20:27, 28.03.2023
A pomyślał ktoś o mieszkańcach Mściecina . Na ul Nadbrzeżna gdzie domy są blisko ulicy i od wstrząsów ledwo kupy się trzymają będzie jeszcze większy ruch. Dzieci tam do szkoły chodzić nie muszą i mieszkańcy to nie potrzebują dostępu do lasu. Ziemie rolne w Przęsocinie to już dawno na działki budowlane przerobione, cena by spadła i za mało ktoś by zarobił.
h21:43, 28.03.2023
Dojazd do ul. Nabrzeżnej nie zmienia znacząco sytuacji z ruchem samochodowym w tym miejscu. Nikt tam nie będzie jeździł poza lokalnymi mieszkańcami. Żaden tranzyt nie będzie tamtędy biegł.
do H16:27, 29.03.2023
A czytał Pan oficjalne stanowisko Miasta Szczecin w sprawie wariantów? Zapewne nie bo gdyby Pan czytał nie pisałby Pan takich głupot że Nadbrzeżną będą jeździć tylko lokalni mieszkańcy.
Klaudyna08:56, 29.03.2023
Super pomysł. Objechać parę metrów obok istniejącej drogi by bardzo wąską ulicą (z kosmiczną ilością dziur dojechać do skrzyżowania, które już jest na przebiegu poprzedniej. Mało tego - wylot jest na wprost zabudowy osiedla Mścięcino czyli idąc dalej - gdyby obwodnica miała przebiegać z ominięciem miasta musiałaby przebiegać przez pola czytaj mokradła na wprost. A takie przedłużenie drogi wiązałoby się z wyburzeniem budynków mieszkalnych. Genialny pomysł. Czy na prawdę sami *%#)!& pracują w Gminie?
qqa13:47, 29.03.2023
Tak, sami.
stek_rybny09:11, 29.03.2023
To teraz cały Przęsocin będzie zakorkowany. Mieszkańcy Przęsocina mogą podziękować kilku idiotom - rolnikom z ich wsi za blokowanie niebieskiej koncepcji. Znając życie i tak zaraz ci rolnicy sprzedadzą tą ziemię pod deweloperkę
Gość 21:06, 29.03.2023
Ziemia zapewne już jest szykowana dla dewelopera a za odrolnioną jest więcej kasy niż za rolną, no i pan starosta może ma tam jakiś interesik.
PILOT10:02, 29.03.2023
A ja mam helikopter i mam to wszystko gdzies.?
Policzanin10:16, 29.03.2023
Jestem ciekawy kto mieszka w okolicy Nadbrzeżnej , że tak forsuje ten kierunek??!! I ma poparcie z Gryfu ??
Gość 21:12, 29.03.2023
Raczej trzeba zadać pytanie kto ważny mieszka w Przęsocinie, że nie chce poprzedniego wariantu i forsuje bezsensowny biały licząc, że starsi mieszkańcy Mściecina nie zareagują.
źli 12:53, 29.03.2023
Brawo Włodarze Polic ! Dobra koncepcja. Pisiory pchali/pchają niebieską ....skończmy w końcu z tym narodowym rżnięciem lasów i obywateli...pisiory i wszyscy za niebieską -do pacierza....
123413:44, 29.03.2023
To nie jest żaden kompromis podziękujemy Gryfowi w następnych wyborach
qqa13:46, 29.03.2023
Czyli ludzie swoje a głąbiki swoje. Wariant Biały jest tak nonsensowny ,że aż w oczy szczypie.
qqa13:53, 29.03.2023
Czyli ludzie swoje a głąbiki swoje. Wariant Biały jest tak nonsensowny ,że aż w oczy szczypie.
567814:02, 29.03.2023
Widać że mieszkańcy Mśćiecina ul Palmowej to ludzie drugiej kategori a niech im tam jeżdżą za mało ich jest żeby nam zaszkodzili dziękujemy Gryfowi za taki wariant będziemy pamiętać przy wyborach
no nie14:14, 29.03.2023
Zrobić droge do zjazdu/wjazdu z ZOS i rondo na tanowskiej ze zwykłą drogą wzdłuż linii wys.napięcia wraz ze ścieżką rowerową łączącą te droge rowerową z tą na Przęsocinie i tyle. Nie ma kompletnie żadnej potrzeby budowy tej obwodnicy. Wystarczy, że Policzanie będą mogli wjechać i wyjechać na ZOS ładnym dojazdem, cała reszta jest bez znaczenia, bo ruch z Z.Ch i tak powinien iść koleją (mowa o nawozach czy innych bezpiecznych produktach, a nie substancjach niebezpiecznych) albo okrężną drogą przez ZOS. Może należałby rozważyć rozbudowe ul. tanowskiej i zrobienie z niej drogi 2x2 na pewnym odcinku.
Freddy15:04, 29.03.2023
Potrzebna ta obwodnica jak świni chomąto. Bez północnego obejścia Szczecina absolutnie nie ma sensu. A jak już obejście będzie ciężarówki z poza rejonu będą się pchały właśnie nim a nie przez Głębokie, Szosę Polską czy Gocławiem bo chyba tylko o ciężarówki do ZCh chodzi. Zaopatrzenie do sklepów typu Biedronka i Lidl i tak będzie jeździło do centrum Polic.
Skolwinianin16:30, 29.03.2023
Proszę poszukać na stronach Rady Miasta Szczecin odpowiedzi Prezydenta Wacinkiewicz na interpelację Radnego Kadłubowskiego.
Miasto Szczecin chce tędy poprowadzić ruch ciężarowy ze wszystkich zakładów przemysłowych usytuowanych nad brzegiem Odry począwszy od Żelechowej a na Skolwinie skończywszy
Aa15:13, 29.03.2023
Żółty wariant był jednak najbardziej sensowny.
Nie dla białego wari16:13, 29.03.2023
Jedynie niebieski wariant był sensowny biały wyglada na tak bez sensu że rodzą się pytania kto na tym skorzysta ?
Brawo Gryf16:04, 30.03.2023
Propozycja białego wariantu to kabaret a nie droga pozdrawiam pomysłodawcę he
rozsądny21:25, 30.03.2023
Oba nowe warianty to ani obwodnica, ani tym bardziej Polic. Obwodnica ma zaczynać się połowie ul. Nadbrzeżnej w Policach. Na odcinku od granic ze Szczecinem do tego wejścia w las jest bardzo wąsko, nie ma możliwości poszerzenia jezdni. Dodatkowo przecięcie Parku Leśnego Mścięcino na wysokości linii energetycznej odetnie mieszkańców dolnego Mścięcina od górnego. Znikną stare szlaki spacerowe.
Teraz zrobimy małą symulację. Jak będzie jeździć kierowca z tzw. dolnego tarasu do ZOSI? Nadbrzeżną na rondzie w lewo, następnie pokonując kilka wzniesień jedziemy do kolejnego ronda i wjeżdża na Przęsocińską gdzie musi pojechać do góry do kolnego ronda. Tam dopiero wjeżdżamy do drogi klasy 2x2. Wydaje mi się, że mimo wszystko wybierze drogę przez miasto.
Aga10:08, 31.03.2023
Na zdjęciach droga idzie wzdłuż linię wysokiego napięcia, które są oddalone około 400m od najbliższych zabudowań. Na tych samych zdjęciach widać oznaczenie nowej drogi 155m do najbliższych zabudowań. W końcu jak ma to wyglądać?
Oficjalne wyniki. Tak głosowali mieszkańcy gminy Police
Jacek Żakowski w wywiadzie dla TOK FM dobrze powiedział że rząd zTudka do dymisji
hehe
23:27, 2025-05-19
Dodatkowa komunikacja w związku z Dniami Polic 2025
Bardzo dobrze
Pochwalam
15:45, 2025-05-19
Oficjalne wyniki. Tak głosowali mieszkańcy gminy Police
Zobaczymy co pokaże druga tura.
wszystko przed nami
15:43, 2025-05-19
Oficjalne wyniki. Tak głosowali mieszkańcy gminy Police
Trzaskowaki górą!!! Tylko jedno zastanawia- mentzen i braun dużo dostali. Część ludzi głosowała na upośledzonych. Może jeszcze przejrzą na oczy.....
Policzanin
12:48, 2025-05-19
0 5
Nie jest bezsensu o ile puszczą dalej po prawej stronie Przęsocina droge zamiast przez pola uprawne jak na wariancie II. Lepiej żeby szła przez tamte nieużytki i dopiero później znowu odbijała w kierunku 'trasy północnej'.