Wręczona Jarosławowi Orlińskiemu, dyrektorowi Departamentu Programów Infrastrukturalnych w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju notyfikacja kończy cały proces formalny uzyskania dofinansowania dla „Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. W sumie 538,5 miliona z kasy Unii Europejskiej pomoże zbudować nowoczesny system poruszania się po szczecińskiej metropolii.

 POLUB NAS #wirtualnepolice

– To największy tego typu projekt budowy kolei aglomeracyjnej z dofinansowaniem unijnym w Polsce – mówi Roman Walaszkowski, dyrektor biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, które jest liderem budowy SKM. – Jednocześnie najbardziej kompleksowe przedsięwzięcie prowadzone w kraju. Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej to nie tylko budowa i modernizacja trakcji i infrastruktury kolejowej. Na terenie SOM powstanie 40 przystanków węzłowych integrujących różne środki transportu od samochodów osobowych i rowerów przez autobusy i tramwaje komunikacji publicznej.

Trwają prace projektowe zarówno jeśli chodzi o budowę linii kolejowych, jak i węzłów przesiadkowych. W kwietniu Trakcja SA wchodzi na plac budowy trasy do Polic. Rozpocznie rozbiórkę starej trakcji kolejowej i przygotowania do budowy nowej.

Znana jest już oficjalnie zatwierdzona lista nazw przystanków na trasie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej i schemat linii.

źródło: Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego